An analytical model for residential location choices of heterogeneous households in a monocentric city with stochastic bottleneck congestion
De Palma André,
Zhi-Chun Li, De-Ping Yu ,
2023-01,
2023
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Les Derniers documents de travail publiés :
Imperfect Public Choice
De Palma André, Gordon M. Myers, Yorgos Y. Papageorgiou , 2022-25, 2022PoolLines : Modeling Carpooling as Ephemeral Lines in GTFS for Effective Integration with Public Transit
De Palma André, Youssef Chaabouni, Andrea Araldo, Souhila Arib , 2022-24, 2022Pooling for First and Last Mile : Integrating Carpooling and Transit
De Palma André, Andrea Araldo, Souhila Arib, Vincent Gauthier , 2022-23, 2022The Inverse Product Differentiation Logit Model
De Palma André, Mogens Fosgerau, Julien Monardo , 2022-22, 2022Children Costs in a One-Headed Household : Empirical Evidence from the UK
Vil Anderson, 2022-21, 2023Inequality, Corruption and Support for Democracy
Rojas Rubio Lourdes, 2022-20, 2022Carbon pricing reform and expectations Evidence from French manufacturing, 2005-2019
Marten Mélanie, 2022-19, 2022The impact of university openings on labor market outcomes
Ferhat Samia, 2022-18, 2022Political Culture and Democratisation
Rojas Rubio Lourdes, 2022-17, 2022
Les Dernières contributions à un livre publiés :
Vie privée et protection des données personnelles Chouk Inès, Hichri S. , in Guide pour l’ouverture de la gouvernance publique, 2013
Comment se protéger contre la publicité intrusive sur Internet ? in « Protection des consommateurs : les nouveaux enjeux du consumérisme » Chouk Inès, Guiot D. , Editions EMS, Paris, sous la direction de Dominique Roux et Lydiane Nabec, 2016
La résistance aux MOOCs : le cas des SPOCs in « Le numérique pour enseigner autrement » Chouk Inès, Fleury J-B , Editions Economica, Paris, sous la direction de Dominique Roux et Patrick-Yves Badillo, 2015
Focus 5 : La formation, une véritable stratégie de relation Monnot Elisa, in Volle P. (coord.), Stratégie Clients. Points de vue d’experts sur le management de la relation client, Pearson , p.30-34, 2012
Le gaspillage des emballages : de la prise de conscience des consommateurs à leurs pratiques de réduction Monnot Elisa, F. Reniou , in Guillard V. (coord.), Gaspillage et sobriété. Avoir moins et vivre mieux ?, De Boeck, p.47-62, 2019
Coûts d’apprentissage et valeur perçue des innovations complexes Monnot Elisa, E. Nagard , in Mencarelli R. et Rivière A. (coord.), La valeur perçue en marketing : perspectives théoriques et enjeux managériaux, Presses Universitaires de Provence, p.75-86, 2021
Product and branding ethics Monnot Elisa, B. Pargue , in Eagle L., Dahl S., Pelsmacker P. et Taylor C. R. (coord.) Handbook of Marketing Ethics, Sage, p.385-398, 2020
Analyse des données qualitatives et documentaires Monnot Elisa, E. Delacroix , in Delacroix E., Jolibert A., Monnot E. et Jourdan P. (coord.), Marketing Research : méthodes de recherche et d’études en marketing, Paris, Dunod, p.151-178, 2021
Concevoir et mener une enquête qualitative Monnot Elisa, E. Delacroix , in Delacroix E., Jolibert A., Monnot E. et Jourdan P. (coord.), Marketing Research : méthodes de recherche et d’études en marketing, Paris, Dunod, p.27-56, 2021
Coordination de l’ouvrage Marketing Research : méthodes de recherche et d’études en marketing Monnot Elisa, E. Delacroix, A. Jolibert, P. Jourdan , Ouvrage labellisé par la FNEGE en 2022, Catégorie Manuel de l’Enseignement Supérieur, Editions Dunod, 2022
Les Derniers articles publiés
Favoriser le don d’organes grâce à l’intensité de la discussion avec les proches Chouk Inès, Zouaghi S., Chouk I. et Rieunier S. , Recherche et applications en marketing, p.1-19, CNRS 2, HCERES A. , 2015
Consumer Resistance to Innovation in Services : Challenges and Barriers in the Internet of Things Era Chouk Inès, Mani, Z. , Journal of product innovation management, 35 (5) , p.780-807, CNRS 1, HCERES A, 2018
Impact of privacy concerns on resistance to smart services : does the ‘Big Brother effect’ matter ? Chouk Inès, Mani, Z. , Journal of marketing management, 33 (1-2) , p.76-97, CNRS 3, HCERES B., 2019
Factors for and against resistance to smart services : role of consumer lifestyle and ecosystem related variables, Journal of Services Marketing Chouk Inès, Mani, Z. , Journal of services marketing, 35 (15-16) , p.1460-1479, CNRS 3, HCERES B, 2019
Does the learning ability of smart products lead to consumer resistance ? Chouk Inès, Mani Z , Journal of engineering and technology management, 66 (101706), 2022
The Adoption of Contact-Tracing Applications and the Integration of a Health Pass:a Prosocial Rationality in the Privacy Calculus ? Chouk Inès, Thenoz E, Ferrandez J-M, Gonzalez C, Rowe et B. Siadou-Martin , Journal of global information management, Forthcoming , 2023
Exploration des facteurs de résistance aux solutions de traçage numérique pendant la pandémie de la Covid-19 Chouk Inès, Mani, Z, Ferrandi JM, Gonzalez C, Siadou-Martin B , Systèmes d’information et management, Forthcoming , 2023
Tolls vs tradable permits for managing travel on a bimodal congested network with variable capacities and demands De Palma André, Robin Lindsey, Pouya Rezaeinia , Transportation research a, 148 , 2023
How Serious is the Measurement-Error Problem in Risk-Aversion Tasks ? Vranceanu Radu, Perez, F., Hollard, G. , Journal of risk and uncertainty, 63 , p.319–342, 2021
Balance Billing as an Adherence-to-Treatment Signalling Device Vranceanu Radu, Besancenot, D., Lamiraud, K. , Journal of institutional and theoretical economics, 177(3) , p.359-390, 2021