Elgaaied - Gambier Leila

Maître de conférences UCP
Membre permanent

Contact

Bureau: C145
Mail: leila.elgaaied@u-cergy.fr
Page perso
Tel: +33 1 34 25 22 77

Adresse:
Université de Cergy-Pontoise - THEMA - 33, boulevard du Port
Cergy Pontoise Cedex
France

Articles

  • Thinking outside the packaging box : should brands consider store shelf context when eliminating overpackaging ? Monnot Elisa, Fanny Reniou, Béatrice Parguel , Journal of business ethics, Forthcoming , 2018
  • Using descriptive norm appeals effectively to promote green behavior Monnot Elisa, Reniou Fanny , Journal of business research, 82 (1), p.179-191, 2018
  • Les déterminants du rôle actif du consommateur dans l’adoption de pratiques écologiques novatrices : apports du concept de lead-user Elgaaied - Gambier Leila, Hamdi L., Schill M. , La Revue des Sciences de Gestion, 278/279 , p.21-29, 2016
  • Who buys overpackaged grocery products and why ? Understanding consumers’ reactions to overpackaging in the food sector Elgaaied - Gambier Leila, Journal of business ethics, 135 (4), p.683–698, 2016
  • Going green to fit in - Understanding the impact of social norms on pro-environmental behaviour, a cross-cultural approach Elgaaied - Gambier Leila, Culiberg B. , International Journal of Consumer Studies, 40 (2), p.179-185, 2016
  • L’argument écologique comme justification de la numérisation des contenus. Proposition d’une typologie des consommateurs selon leurs croyances Elgaaied - Gambier Leila, Abaidi I. , Décisions marketing, 78 (Avril-Juin), p.45-62, 2015
  • L’analyse des effets de médiation modérée : Applications en marketing Elgaaied - Gambier Leila, Sylvie Borau, Asâad El Akremi, Linda Hamdi-Kidar , Recherche et applications en marketing, 30 (4), p.95-138, 2015
  • Shoppers’ grocery choices in the presence of generalized eco-labelling Elgaaied - Gambier Leila, Yohan Bernard, Laurent Bertrandias , International journal of retail and distribution management, 43 (4/5), p.448-468, 2015
  • Others’ environmental concern as a social determinant of green buying Elgaaied - Gambier Leila, L. Bertrandias , Journal of consumer marketing, 6/7 (31), p.417- 429, 2014
  • L’anticipation des conséquences comme vecteur de l’intention de tri des déchets : rôle des émotions, des croyances et de leur valence Elgaaied - Gambier Leila, Management & Avenir, N°66 , 2013
  • Exploring the role of anticipated guilt on pro-environmental behavior. A suggested typology of residents in France based on their recycling patterns Elgaaied - Gambier Leila, Journal of consumer marketing, 29 (5), p.369 – 377, 2012